Опис досвіду вчителя історії
Шаповалової Вікторії Володимирівни
Тема
досвіду: «Формування патріотичної свідомості учнів за допомогою сучасних
інформаційних технологій на уроках історії як складової громадянської
компетентності»
Адреса досвіду:
м. Харків
вул. Гвардійців Широнінців, 75 А
Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №124 Харківської міської ради Харківської області
Автор досвіду:
Шаповалова Вікторія Володимирівна, учитель історії та правознавства,
спеціаліст ІІ категорії
Провідна наукова ідея:
Пошук та
впровадження нових активних підходів викладання історичних дисциплін,
спрямованих на виховання
в особистості рис
патріота України, активного компетентного
громадянина, людини з
гуманістичними і демократичними цінностями
Актуальність досвіду:
· впровадження
завдань Державного стандарту базової і середньої освіти
та Концепції національно-патріотичного виховання учнів на уроках історії;
· виховання
почуття патріотизму, відданості в служінні Батьківщині, національної свідомості учнів, належності до
рідної землі, народу;
·
формування громадянської компетентності на ґрунті історії та культури народу, його
мови, народних традицій та звичаїв, які забезпечують духовну спільність,
наступність і спадкоємність поколінь;
·
сприяння глибокому
осмисленню учнями навчального історичного матеріалу, формування предметних
компетентностей засобами сучасних інформаційних технологій;
·
підготовка молодого покоління до
життєдіяльності в інформаційному суспільстві
Патріотична свідомість учнів – це
різноманітний багатогранний етап розвитку дитини. Мій досвід роботи у школі
базується на тому, щоб спонукати учнів до творчого пошуку, самостійного
вивчення інформації, розвитку критичного мислення, формування партнерських
стосунків в учнівському колективі. Систематичне використання різноманітних методів
на уроках історії допомагає виховувати в
кожному учневі відчуття пошани до Батьківщини, сприяють підвищенню рівня національної
культури, допомагають удосконаленню навичок роботи з сучасними комп’ютерними
технологіями. Саме така організація роботи сприяє вихованню учня, який прагне
по-справжньому знати історію своєї Батьківщини, буде пишатися надбаннями
національної культури, почуватиме себе всебічно обізнаним у сучасному
інформаційному просторі.
Згадуючи слова В.Сухомлинського,
переконуєшся в тому, що школа справді стає осередком культури, тому що у ній
виховується дитина, якій прищеплюється любов до Батьківщини, людини, книги та
рідного слова.